„DACĂ VREI SĂ FII PROFESOR, DAR CAPU` NU TE AJUTĂ, FĂ-TE PROFESOR DE SPORT”

Vreau să precizez de la început, ca să nu fiu acuzat de fostul profesor de sport că ar fi un atac la persoană (cine se simte cu musca pe căciulă…)  că nu este un atac la o singură persoană ci la toți profesorii inculți din România, indiferent de materia pe care o predau.  Am avut profesori cu adevărat buni, cărora le voi fi mereu recunoscător, care au știut să-și facă materia iubită. Un adevărat profesor este cel care trăiește pentru materia lui, care cunoaște limitele propriilor elevi și care îi forțează pe elevii buni până la limite și dincolo de ele. Am avut și eu, ca toată lumea, o materie pe care am urât-o de moarte, deci, nu deschideam cartea nici dacă mă picai cu ceară.  Pe atunci credeam că profului i s-a pus pata pe mine pentru că am ajuns să răspund din fiecare lecție, la fiecare oră. În realitate profesorul respectiv și-a dat seama înaintea mea că sunt un „talent înnăscut” încă nedescoperit și a insistat să mă forțeze până m-am pus pe învățat, numai ca să mă lase în pace. Și ce să vezi, mi-a plăcut! Și am devenit primul din clasă și din școală la o materie pe care l-a început am detestat-o.

Asta a fost ca un fel de paranteză la faptul că există și profesori cu adevărat buni. Dar, din păcate există (voi folosi un limbaj neacademic) profesori proști de bubuie :D. Ce poți învăța de la un profesor care a absolvit facultatea cu cinci, care-și roade unghiile la ore și care spune mai multe prostii decât cuvinte? Cum poți învăța matematică cu un profesor care are nevoie de calculator pentru calcule simple? E simplu, nu poți. Jumate din eșecurile de la BAC se datorează unor astfel de profesori. Ca de exemplu, nu știu ce liceu la care au picat toți elevii la BAC, au picat numai din vina lor? I don`t think so 🙂

În încheiere, iată un exemplu modern  de predat 🙂

2 răspunsuri la „„DACĂ VREI SĂ FII PROFESOR, DAR CAPU` NU TE AJUTĂ, FĂ-TE PROFESOR DE SPORT”

  1. Și mai există și profesori care nu vor să recunoască în ruptul capului că greșesc. De exemplu, fostul meu profesor de franceză a confundat a merge cu aveni (aller și venir) Și a făcut urât când am avut curajul să-l corectez.

Lasă un răspuns

